Skip links

Optimizare SEO – Etape Principale – Ghid 2022

Optimizare SEO – Etape Principale

După cum am menționat in articolul precedent (Ce este SEO?) , Search Engine Optimization, sau pe scurt SEO înseamnă procesul de îmbunătățire a calității site-ului tău , care încadrează un set de reguli și procese. Pentru simplitate, SEO poate fi împărțit în 3 tipuri principale:

  1. TEHNICAL SEO
  2. ON-Page SEO
  3. OFF-Page SEO

Ce este Technical SEO?

Prima etapă a procesului SEO se numește SEO Tehnic. După cum sugerează și numele, SEO tehnic nu are nimic de-a face cu conținutul real al site-ului web sau cu metoda de promovare a acestuia. Este legat de setările configurație pentru a facilita ca crawlerele motoarelor de căutare să vă poată accesa site-ul web. Pe de altă parte, dacă aveți probleme cu accesarea cu crawlere și indexare, aceasta poate avea un impact negativ asupra clasamentului dvs. și apariția site-ului web in motoarele de căutare.

Ce este ON-Page SEO?

 

SEO on-page este practica de optimizare a conținutului paginii web pentru motoarele de căutare și pentru utilizatori. Spre deosebire de SEO tehnic și off-page SEO, obiectivul principal al on-page SEO este de a furniza crawlerelor motoarelor de căutare suficiente semnale pentru a putea înțelege semnificația și contextul conținutului unei pagini. Practicile obișnuite de on-page SEO includ optimizarea adresei URL, a etichetelor de titlu, a conținutului, a imaginilor, a link-urilor interne și externe și a adreselor URL.

Adăugați eticheta H1 in titlu postării
Prin adăugarea etichetei H1 in titlu postării ajutăm Google și utilizatorii să înțeleagă structura paginii.

Adăugați eticheta H2 in subtitlu
Includeți cuvântul cheie țintă în cel puțin un subtitlu.

Optimizați-vă Adresele URL pentru SEO
Adresa URL este o parte importantă din configurarea unei optimizări SEO, aceasta trebuie să fie “prietenoasă”. Faceți adresele URL scurte și includeți un cuvânt cheie in URL.

Utilizați Legături Interne
Legăturile Interne reprezintă un beneficiu enorm pentru SEO. Mai pe scurt, dacă aveți pagini cu autoritate scăzută și vreți să le dați un impuls trebuie să faceți legătura cu o altă pagină de pe site-ul tău ce are o autoritate înaltă.

Utilizați Legături Externe
Linkurile externe către pagini conexe ajută Google să-și dea seama subiectul paginii dvs. De asemenea, Google vede că pagina dvs. este un centru de informații de calitate.

Optimizați-vă conținutul pentru SEO
Acum că ați văzut ca on-page SEO încă mai contează, este timpul să începeți să vă optimizați conținutul. Utilizați cuvântul cheie țintă în primele 100 de cuvinte, aceasta fiind o tehnică mai veche, dar care face diferența. Acest lucru este important deoarece google acordă importanță paginilor care folosesc cuvintele cheie devreme in pagină și ajută Google să înțeleagă semnificația conținutului. Un alt factor important este acela ca conținutul unui articol trebuie să fie UNIC nu doar din punct de vedere conținut duplicat , VALOROS adăugând detalii, imagini, să aveți un conținut updatat, OPTIMIZAT PENTRU INTENȚIA DE CĂUTARE adică pagina dvs. trebuie să fie exact ce dorește un căutător Google.

Optimizați-vă imaginile pentru SEO
Imaginile sunt importante în ceea ce privește SEO, dar sunt ;i cruciale pentru a vă asigura că conținutul dvs. este mai accesibil, mai atractiv și mai atrăgător pentru utilizatori. Vă prezentăm câți-va pași importanți pentru optimizarea imaginilor . Redimensionați imaginile, optimizați numele fișierelor imagine, utilizați etichete alt, optimizarea titlu imaginii, folosiți imagini unice . Urmați acești pași de optimizare a unei imagini si veți avea doar beneficii.

Optimizați etichetele de titlu și descriere
În opinia mea, eticheta de titlu și descrierea pe o pagina este cel mai important factor SEO. Acest lucru se datorează faptului că eticheta de titlu oferă motoarelor de căutare o imagine de ansamblu a conținutului paginii. Folosiți meta descrieri unice, bogate în cuvinte cheie. Aveți aici un ghid de pornire pentru optimizarea motorului de căutare chiar de la Google webmasters.

Măriți viteza de încărcare a paginii
Viteza de încărcare este un semnal de clasare SEO, chiar Google a declarat asta pe blogul lor, de aceea au dezvoltat PageSpeed.

 

Ce este OFF-Page SEO?

 

Off-Page SEO este în general, cunoscut sub numele de link building, dar prefer să folosesc termenul de promovare a site-ului web deoarece, un mod adecvat de a promova un site web presupune mult mai multe metode și tehnici decât crearea de linkuri. Acțiunile Off-Page SEO obișnuite includ crearea de backlink-uri, obțineți linkuri de la site-uri de încredere, obțineți recenzii pozitive online, generați semnale de Brand și creșterea gradului de implicare și partajare pe social media. SEO off-page este tot ceea ce faci înafara site-ului tău, pentru ca Google și alte motoare de căutare să vă vadă site-ul web ca fiind de încredere și autoritar.

Backlink-uri
Backlink-urile sunt FOARTE importante pentru Off-Page SEO, deoarece ajuta la calitatea unui site, dar FOARTE IMPORTANT este calitatea unui backlink, NU cantitatea lor. Dacă doriți să construiți Backlink-uri de calitate care să vă îmbunătățească clasamentul in rezultatele motorului de căutare aceste baklink-uri de autoritate trebuie sa fie de pe site-uri conexe.

Chiar Google a spus despre orientările privind evaluarea calității, in acest fel dânduși seama dacă un site poate fi de încredere sau nu.

Exemplu. Daca site-ul WSite care este un site pe nișa WEB DESIGN, SEO și BRANDING și vom construi backlink-uri pe un alt site de nișa diferită cum ar fi de agricultură, aceste backlink-uri vor face rău calității site-ului WSite.

Acestea fiind spuse calitatea unui backlink contează , nu numărul mare de backlink-uri.

Obțineți linkuri de la site-uri de incredere
Google încă folosește PageRank , după cum spune și in acea postare pentru a stabili E-A-T (Expertiză, Autoritate, Încredere). Este util sa obțineți link-uri de la site-uri de autoritate cum ar fi MOZ, dar și obținerea de link-uri de pe site-uri care au link de la MOZ .

Obțineți recenzii pozitive online
Google pune un accent deosebit pe recenziile online sau pe premiile care le-ați câștigat. De exemplu, dacă oamenii iți urăsc afacerea, google de ce ar trebui să o iubească și să va claseze in topul căutărilor ?

Generați semnale de Brand
Aceste semnale de Brand se referă la numărul de persoane care caută Brandul tău in Google search. Acest raport de căutări puteți să îl vedeți chiar in Raportul de căutare Google Webmaster.

Implicare și partajare pe social media
Implicare și partajare pe social media este alt factor important pentru Off-Page SEO, deoarece semnalele sociale au un impact asupra clasamentelor organice de căutare. Semnalele sociale sunt indicatori de interacțiune umană pe platformele sociale precum Facebook, Twitter, LinkedIn, Reddit, etc , iar unele semnale sociale sunt aprecieri , distribuiri, conținutul de pe pagina de social media, vizualizările postărilor. Unele studii spun ca aceste semnale ajuta la SEO.

Leave a comment